صفحه 1 از 2

ريتم سازي در کیبردهای Yamaha0

ارسال شده: شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱۲:۱۴ ق.ظ
توسط saeed*
سلام دوستان عزیز نت های زینتی روی کیبرد چه نت های میشه؟ و نرم افزاری هست که آهنگ بهش بدی نت شو در بیاره؟

Re: ريتم سازي در کیبردهای Yamaha

ارسال شده: شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱:۵۲ ق.ظ
توسط h5432
سعید جان سعی کن پستاتو تو تاپیک مربوط ب خودش بزنی
نت زینتی اون نتهای ریزه کاری هست ک نوازنده بستگی ب آهنگ و سلیقه خودش یا حتی جایی ک داره اجرا میکنه ب نت اصلی آهنگ اضافه میکنه تا اجراش دلنشین تر بشه و قائده خاصی نداره.
درمورد نرم افزارهم اطلاعی ندارم

Re: ريتم سازي در کیبردهای Yamaha

ارسال شده: شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱:۵۹ ق.ظ
توسط EHSANP800
یسری نرم افزار هست ک بیشتر در حد شوخیه
اما نرم افزار های تخصوصی هم اونجور ک شما میخوایین نت رو پیدا نمیکنن(یا حداقا من ندیدم)
نهایتن یه آکورد گیتار خام واردش میکنی و اون نت هاشو تفکیک میکنه (واقعااین کارو میکنه ها!)
وشما میتونید اونها رو عوض کنید
زمانی ب کار میاد ک شما 1 نت رو تو موزیک به این نتیجه رسیدید ک عوض بشه و از نظر مالی برای رکورد مجدد مشکل دارید

Re: ريتم سازي در کیبردهای Yamaha

ارسال شده: شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۲:۰۳ ق.ظ
توسط EHSANP800
نت زینت من ک فرمولشو بلد نیستم
اما معمولا از نیم پرده های کروماتیک و دیاتنیک
ویا
فواصل دوم و سوم بزرگ (یا کوچک) استفاده میگیرن

Re: ريتم سازي در کیبردهای Yamaha

ارسال شده: شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱۰:۳۰ ق.ظ
توسط saeedmv
saeed* نوشته شده:سلام دوستان عزیز نت های زینتی روی کیبرد چه نت های میشه؟ و نرم افزاری هست که آهنگ بهش بدی نت شو در بیاره؟


سعيد جان البته من هم فكر مي كنم اين سوال شما رو بايد در بخش تئوري موسيقي پاسخ داد. اما همانطور كه سهند عزيز اشاره كرد : معمولا ازنیم پرده های کروماتیک و دیاتنیک و یا فواصل دوم و سوم بزرگ (یا کوچک) استفاده میگیرن.

اين جور زينت ها رو در كارهاي اساتيد بزرگ پيانوي سنتي ايران مثل استاد معروفي و انوشيروان روحاني بيشتر مي تونيد ببينيد.

آموزش استفاده از نت هاي زينتي بيشتر به پايه موسيقي هر فرد بستگي داره و اين بدين معني است كه بصورت تئوري و عملي شما با فواصل، گام ها و هارموني در موسيقي آشنايي كامل داشته باشيد يعني بدونيد كجا از چه فواصلي استفاده كنيد مثل استاد جواد معروفي از فاصله هفت (اكتاو) بجاي كشش نت در مثلاً سفيد نقطه دار استفاده ميكنه اون هم بصورت تريوله. و اين امر هم نياز به دانش فواصل و .... داره و هم تميرين (البته مي دونم كه شما خودتون استاد اين مطالب هستيد).

در مورد نرم افزار من هم با دوستان موافقم كه نرم افزاري كه به زيبايي و با دقيت و تميز اين كار رو انجام بده نيست. البه استفاده از فواصل رو با كيبرد مي شه تا يه حد كوچكي انجام داد مثلاً وقتي كه يك كليد لمس مي شه خودش با تريوله مثلاً فاصله 5 رو مي زنه (كه دوستان و كارشناسان بهتر مي تونن شما رو براي اين كار راهنمايي كنند) اما براي نت هاي زينتي نواختن شما نياز به استفاده فواصلي مختلف و توام با هم نياز داريد كه بايد خودتون نوازندگي كنيد.

در ضمن نت هاي زينت نوازي در انگليسي همان Modulation يا مودلاسيون خودمون هست كه به نت آن Modal Note نيز مي گويند.

ممنون

سوالهای هنرجویان تئوری موسیقی

ارسال شده: شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱۱:۱۶ ق.ظ
توسط EHSANP800
اگر موافق باشید این بخش وجود داشته باشه تا بخش های آموزش نظم رو از دست نده
اگرم ک نه مدیر محترم حذفش کنه

-
-
-
خوب اول از خودم شروع میکنم:
اگر در فاصله ی 15 باشیم و بخوایم اونو ب ساده تبدیل کنیم ؟
15-7=8؟؟؟؟؟
یا
15-7-7=1؟؟؟؟؟
___________
در حالت
ر- دو دی یز-دو
و
دو-ر بمل-ر
چرا تعداد کامای نیم پرده ها در حالت رفتو برگشت متفاوته؟
مگر نت وسط صداش عوض میشه؟خوب نمیشه پس دلیلش چیه؟

Re: سوالهای هنرجویان تئوری موسیقی

ارسال شده: شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱۲:۱۸ ب.ظ
توسط saeedmv
احسان جان ممنون از ايجاد تاپيك به موقع و مناسب.

الان داشتم به مجتبي جان و بهرنگ جان پيام مي دادم كه سوالات مربوطه به تاپيكي كه شما زحمت كشيديد منتقل بشه.

Re: سوالهای هنرجویان تئوری موسیقی

ارسال شده: شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۲:۱۰ ب.ظ
توسط saeedmv
EHSANP800 نوشته شده:اگر موافق باشید این بخش وجود داشته باشه تا بخش های آموزش نظم رو از دست نده
اگرم ک نه مدیر محترم حذفش کنه

-
-
-
خوب اول از خودم شروع میکنم:
اگر در فاصله ی 15 باشیم و بخوایم اونو ب ساده تبدیل کنیم ؟
15-7=8؟؟؟؟؟
یا
15-7-7=1؟؟؟؟؟
___________
در حالت
ر- دو دی یز-دو
و
دو-ر بمل-ر
چرا تعداد کامای نیم پرده ها در حالت رفتو برگشت متفاوته؟
مگر نت وسط صداش عوض میشه؟خوب نمیشه پس دلیلش چیه؟


اما پاسخ شما

دقيقاً سوال خوبي بود كه من داخل توضيحات جا انداخته بودم ما در فواصل استثنا هم داريم :

توضیح : چون فاصله های یکم درست و هشتم درست هر دو فاصله ساده هستند ، فاصله ساده فواصل پانزدهم و بیست و دوم و بیست و نهم ، می تواند هشتم درست یا یکم درست باشد .

نكته! یکم درست یا هم‌صدا اصطلاحی در موسیقی است که به فاصلهٔ بین دونت هم‌نام و هم بسامد گفته می‌شود. به عبارت دیگر، فاصلهٔ یکم بین دو نت موسیقی که دارای صفر نیم پرده باشند را یکم درست می‌گویند.

به عنوان مثال، فاصلهٔ بین نت دو و یک نت دوی دیگر به صورت ملودیک یا آرمونیک در کنار آن، «یکم درست» است. در این حالت، فاصلهٔ بین نت دو و نت دو دیز، یکم افزوده و برابر با نیم پرده است. در فاصله‌های یکم، فقط الفاظ «درست»، «افزوده» و «کاسته» کاربرد دارند.



پاسخ سوال دوم

مربوط به گام شناسي است در گام شناسي صدا عوض نمي شه نت همان نته ولي در مثلا" گام مي ماژور (E) همانطور كه در تصوير مي بينيد آكورد مي ماژور از نت هاي مي، سل ديز و سي تشكيل شده و در اين گام از سل ديز استفاده مي شه نه از لا بمل ،چرا؟

چون در اين گام نت لا نواخته مي شه ولي نت سل نواخته نمي شه و اگر دست ما نت سل را بنوازد انگار كه تغيير گام داديم به مي مينور و كلاً صداي ناهنجار و فالشي رو ساطع كرديم.
مي شه به زبون خودموني گفت نتي ديز يا بملي رو كه نواخته نمي شه نام گذاري مي كنيم (يعني وقتي مي گيم سل ديز يعني نت سل را نمي زنيم).

تصویر
اميداورم پاسخ را گرفته باشيد

ارادتمند

Re: سوالهای هنرجویان تئوری موسیقی

ارسال شده: دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳, ۱۰:۴۴ ب.ظ
توسط mohammad.s
[HIGHLIGHT=#fbfbfb]با سلام به خدمت دوستان عزیز[/HIGHLIGHT]

[HIGHLIGHT=#fbfbfb]بچه ها من الان یه روزه دیوونه این [/HIGHLIGHT]
[HIGHLIGHT=#fbfbfb]آکورد[/HIGHLIGHT]
[HIGHLIGHT=#fbfbfb] آهنگ به تو مدیونم از آقای معین شدم.[/HIGHLIGHT]

[HIGHLIGHT=#fbfbfb]این [/HIGHLIGHT]
[HIGHLIGHT=#fbfbfb]آکورد[/HIGHLIGHT]
[HIGHLIGHT=#fbfbfb] تو دقیقه 1:57 - 1:59 هستش[/HIGHLIGHT]

[HIGHLIGHT=#fbfbfb]دوستان من این آهنگ رو روی ترانسپوز -2 یا +3 میتونم بزنم که مثل خود آهنگ دربیاد. خواهشن کسی هست که بتونه بگه حداقل روی یکی از ترانسپوزها این [/HIGHLIGHT]
[HIGHLIGHT=#fbfbfb]آکورد[/HIGHLIGHT]
[HIGHLIGHT=#fbfbfb] اسمش چی میشه؟؟ [/HIGHLIGHT]

Re: سوالهای هنرجویان تئوری موسیقی

ارسال شده: سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳, ۱۲:۰۰ ق.ظ
توسط reza firouzfar
mohammad.s نوشته شده:
[HIGHLIGHT=#fbfbfb]با سلام به خدمت دوستان عزیز[/HIGHLIGHT]

[HIGHLIGHT=#fbfbfb]بچه ها من الان یه روزه دیوونه این [/HIGHLIGHT]
[HIGHLIGHT=#fbfbfb] آهنگ به تو مدیونم از آقای معین شدم.[/HIGHLIGHT]

[HIGHLIGHT=#fbfbfb]این [/HIGHLIGHT]
[HIGHLIGHT=#fbfbfb] تو دقیقه 1:57 - 1:59 هستش[/HIGHLIGHT]

[HIGHLIGHT=#fbfbfb]دوستان من این آهنگ رو روی ترانسپوز -2 یا +3 میتونم بزنم که مثل خود آهنگ دربیاد. خواهشن کسی هست که بتونه بگه حداقل روی یکی از ترانسپوزها این [/HIGHLIGHT]
[HIGHLIGHT=#fbfbfb] اسمش چی میشه؟؟ [/HIGHLIGHT]

محمد جان اگر چند ثانیه از قبل و بعد از اون قسمت آهنگ رو کات کنی و بصورت MP3 برامون بگذاری بهتر میشه پیداش کرد و جواب داد . .