ممنون جنابsarmad_dehnadi
پس اینطور که شما فرمودید سمپلهای کورزویل هم 16 بیت هستند که 24بیت پخش میشن و ضمنا فرقی هم نمی کنه که سمپل 16 بیت باشه یا 24 بیت.درسته؟
فکر می کنید برای داشتن یک صدای زنده و کاملا طبیعی سمپل باید چند بیت باشه؟
چرا شرکتها هنوزنتونستن صدای زنده و 90% طبیعی تولید کنن؟
اطلاعات و بررسی کیبوردهای KURZWEIL
مدیران انجمن: behrang، mojtaba190
-
- عضو کم کار
- پست: 13
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۰, ۵:۵۲ ق.ظ
- امتیاز: 0
- اولین ساز: casio-sa21
- کیبرد فعلی: roland e 86
- زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند كيبرد
- sarmad_dehnadi
- عضو علاقه مند
- پست: 87
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱, ۳:۰۱ ب.ظ
- امتیاز: 71
- اولین ساز: YAMAHA PSS680
- کیبرد فعلی: MONTAGE 8
- کارت صوتی: RME Fireface 800/
- میکروفون: NEUMANN U87/AKG 414
- نرم افزار: SONAR X3
- موبایل: HTC SENSATION
- زمينه تخصص: آهنگسازي حرفه اي
- محل اقامت: تهران
- تماس:
Re: اطلاعات و بررسی کیبوردهای KURZWEIL
سمپل داریم تا سمپل. در VST ها مثلا VST پیانو، هر نت از ابتدا تا انتها به صورت one shot سمپل می شه و شما از بلندترین قسمت صدا( اتک اولیه) تا جایی که صدا فید میشه رو به صورت طبیعی دارید. در این مدل سمپل گیری قطعا 24 بیت بهتر از 16 بیت هست و تفاوت کاملا قابل لمسه.
اما در سمپل هایی که برای سینتی سایزر های سخت افزاری گرفته میشه، چون طول سمپل کوتاهه و one shot نیست( به استثنای درامز)، فرق 16 و 24 تقریبا مشخص نیست.
توجه کنید اون چیزی که بیشتر از bit depth در سمپل گیری مهمه تعداد لایه های سمپل گیری.
فرض کنید شرکت یاماها می خواد از یک پیانو 4 لایه سمپل بگیره از نواختن نت با کمترین شدت (ppp) تا شدت حداکثر(fff) ، واضحه نت ppp خیلی صداش کمتر از نت fff هست چون به آرومی نواخته شده اما yamaha هر 4 لایه سمپل رو نرمالایز میکنه و نتیجه این میشه که ppp و fff از نظر شدت بلندی صدا برابر می شن. اینکه شما روی سینتی سایز نت ppp رو آروم تر از fff می شنوید بخاطر استفاده از envelope های مختلفه که به صورت مصنوعی(synthetic) حالت های ساز رو شبیه سازی می کنن. وگرنه سمپل ها همه نرمالایز شده هستند.
این مثال کاملا مشخص میکنه که bit depth بالا تر از 16bit تاثیر چندانی در نتیجه نهایی نداره.
سازهای واقعی صداهای پیچیده ای دارن و سمپل گیری از تمام این جزئیات عملا امکان پذیر نیست. با این حال تو بعضی از سازها مثل درامز ، پیانو ، گیتار بیس و پرکاشن ها به نقطه ایده الی رسیدیم.
اما در سمپل هایی که برای سینتی سایزر های سخت افزاری گرفته میشه، چون طول سمپل کوتاهه و one shot نیست( به استثنای درامز)، فرق 16 و 24 تقریبا مشخص نیست.
توجه کنید اون چیزی که بیشتر از bit depth در سمپل گیری مهمه تعداد لایه های سمپل گیری.
فرض کنید شرکت یاماها می خواد از یک پیانو 4 لایه سمپل بگیره از نواختن نت با کمترین شدت (ppp) تا شدت حداکثر(fff) ، واضحه نت ppp خیلی صداش کمتر از نت fff هست چون به آرومی نواخته شده اما yamaha هر 4 لایه سمپل رو نرمالایز میکنه و نتیجه این میشه که ppp و fff از نظر شدت بلندی صدا برابر می شن. اینکه شما روی سینتی سایز نت ppp رو آروم تر از fff می شنوید بخاطر استفاده از envelope های مختلفه که به صورت مصنوعی(synthetic) حالت های ساز رو شبیه سازی می کنن. وگرنه سمپل ها همه نرمالایز شده هستند.
این مثال کاملا مشخص میکنه که bit depth بالا تر از 16bit تاثیر چندانی در نتیجه نهایی نداره.
سازهای واقعی صداهای پیچیده ای دارن و سمپل گیری از تمام این جزئیات عملا امکان پذیر نیست. با این حال تو بعضی از سازها مثل درامز ، پیانو ، گیتار بیس و پرکاشن ها به نقطه ایده الی رسیدیم.
- sarmad_dehnadi
- عضو علاقه مند
- پست: 87
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱, ۳:۰۱ ب.ظ
- امتیاز: 71
- اولین ساز: YAMAHA PSS680
- کیبرد فعلی: MONTAGE 8
- کارت صوتی: RME Fireface 800/
- میکروفون: NEUMANN U87/AKG 414
- نرم افزار: SONAR X3
- موبایل: HTC SENSATION
- زمينه تخصص: آهنگسازي حرفه اي
- محل اقامت: تهران
- تماس:
Re: اطلاعات و بررسی کیبوردهای KURZWEIL
پیشنهاد می کنم صداهای آکوستیک Tyros 4 رو بشنوید. بهترین صداهای آکوستیک روی سینتی سایزر های سخت افزاری تا این لحظه روی Tyros4 و به صورت خام روی Motif XF هست.
-
- مدیر کل
- پست: 8535
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
- امتیاز: 1175
- اولین ساز: Casio SA21
- کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
- نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
- زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
- تشکر کرده: 235 دفعه
- تشکر شده: 291 دفعه
Re: اطلاعات و بررسی کیبوردهای KURZWEIL
از موضوع تایپیک خارج شدید.
اینجا نکته مهمی که پیش میاد اینه که دوست عزیز و بزرگوارم آقای silent بر اساس کدام منبع موصق مشخصات و اطلاعات غلط ارائه میدید؟جمله ی "تمام کیبردهای فلان برند صداهاشون 24 بیت است" برای هر برندی غلط است.
و در ضمن بر اساس کدام سلیقه و مدرک از هنرمندان معروف دنیا میفرمایید هیچ شرکتی هنوز نتونسته صدای 90درصد طبیعی برای کیبرد درست بکنه؟؟
دوستان عزیزم... 100درصد طبیعی دیگه نمیشه کیبرد. میشه خود ساز اکوستیک
از همه دوست عزیزم خواهش میکنم وقتی راجب به برند و یا دستگاهی اطلاعات درست و دقیقی و مطمئن ندارند ، حداقل اگر از اساتید سوال نمیکنند ، مشخصات اشتباه تایپیک نکنند.
اینجا نکته مهمی که پیش میاد اینه که دوست عزیز و بزرگوارم آقای silent بر اساس کدام منبع موصق مشخصات و اطلاعات غلط ارائه میدید؟جمله ی "تمام کیبردهای فلان برند صداهاشون 24 بیت است" برای هر برندی غلط است.
و در ضمن بر اساس کدام سلیقه و مدرک از هنرمندان معروف دنیا میفرمایید هیچ شرکتی هنوز نتونسته صدای 90درصد طبیعی برای کیبرد درست بکنه؟؟
دوستان عزیزم... 100درصد طبیعی دیگه نمیشه کیبرد. میشه خود ساز اکوستیک
از همه دوست عزیزم خواهش میکنم وقتی راجب به برند و یا دستگاهی اطلاعات درست و دقیقی و مطمئن ندارند ، حداقل اگر از اساتید سوال نمیکنند ، مشخصات اشتباه تایپیک نکنند.
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع