Re: Roland Fantom X
ارسال شده: جمعه ۱۹ آذر ۱۳۸۹, ۱:۳۱ ق.ظ
درود بر شما hashemi جان
فرمايشات شما كاملا" صحيح ميباشد .
hashemi عزيز جسارتا" نوازنده كيبورد در يك كنسرت با گروه نوازنده منظور من نبود .
قبول دارم كه ارنجرها و ورك استيشن ها سيستم هاي كاملا" متفاوتي هستند .
ولي اگر كمي دقت كنيم مي بينيم كه آنها راه حل هاي متفاوتي براي حل مسئله يكساني مي باشند .
توليد موزيك و صداهاي ديگر .چه در اجراي زنده و چه غير زنده .
همانطور كه بنده سال ها قبل با يك ارنجر مثلE-36 نوار پر مي كردم (كه در اصل براي اين كار سكوئنسر مناسب تر است) پس با ورك استيشني مثل Fantom علاوه بر ساخت موزيك استوديويي يك نوازنده ميتواند اجراي زنده كامل يك آهنگ را نيز انجام دهد . البته واضح است كه نوازنده براي نواختن كامل يك آهنگ شامل چندين ساز مختلف هنگام استفاده از ارنجر و ورك استيشن بايد كارهاي متفاوتي انجام دهد تا نتيجه كار تقريبا" همان باشد .
در اين حالت اكثر شنوندگان (اگر وجود داشته باشند) تفاوتي بين چيزي كه از ارنجر و ورك استيشن مي شنوند را احساس نخواهند كرد.
ولي نوازنده احساس كاملا" متفاوتي خواهد داشت .وي بنا به سليقه و ذوق خود قبلا" قطعات متعددي از آهنگ را در ورك استيشن آماده و تنظيم مي كند و هنگام اجراي زنده علاوه بر اضافه كردن ملودي اصلي~ آن قطعات را با كمك امكانات مختلف دستگاه اجرا ميكند و به نوعي خود كار ارنجر را انجام مي دهد .همچنين مي توان به كاربرد اعمال ديگري مثل استفاده از پيچ بند ~ ناب ~ پدال ها ~ d beam~ آرپژياتور ~تغييرات صدا هاي دست راست و چپ ~ دايناميك پد ~ سكوئنسر ~ سوند افكت ها ~ و بسياري ريزه كاري ديگر اشاره كرد .كه همه در اجراي زنده هم به كار مي آيند .
بلاخره hashemi جان تكليف احساسات ما چي شد ؟
فرمايشات شما كاملا" صحيح ميباشد .
hashemi عزيز جسارتا" نوازنده كيبورد در يك كنسرت با گروه نوازنده منظور من نبود .
قبول دارم كه ارنجرها و ورك استيشن ها سيستم هاي كاملا" متفاوتي هستند .
ولي اگر كمي دقت كنيم مي بينيم كه آنها راه حل هاي متفاوتي براي حل مسئله يكساني مي باشند .
توليد موزيك و صداهاي ديگر .چه در اجراي زنده و چه غير زنده .
همانطور كه بنده سال ها قبل با يك ارنجر مثلE-36 نوار پر مي كردم (كه در اصل براي اين كار سكوئنسر مناسب تر است) پس با ورك استيشني مثل Fantom علاوه بر ساخت موزيك استوديويي يك نوازنده ميتواند اجراي زنده كامل يك آهنگ را نيز انجام دهد . البته واضح است كه نوازنده براي نواختن كامل يك آهنگ شامل چندين ساز مختلف هنگام استفاده از ارنجر و ورك استيشن بايد كارهاي متفاوتي انجام دهد تا نتيجه كار تقريبا" همان باشد .
در اين حالت اكثر شنوندگان (اگر وجود داشته باشند) تفاوتي بين چيزي كه از ارنجر و ورك استيشن مي شنوند را احساس نخواهند كرد.
ولي نوازنده احساس كاملا" متفاوتي خواهد داشت .وي بنا به سليقه و ذوق خود قبلا" قطعات متعددي از آهنگ را در ورك استيشن آماده و تنظيم مي كند و هنگام اجراي زنده علاوه بر اضافه كردن ملودي اصلي~ آن قطعات را با كمك امكانات مختلف دستگاه اجرا ميكند و به نوعي خود كار ارنجر را انجام مي دهد .همچنين مي توان به كاربرد اعمال ديگري مثل استفاده از پيچ بند ~ ناب ~ پدال ها ~ d beam~ آرپژياتور ~تغييرات صدا هاي دست راست و چپ ~ دايناميك پد ~ سكوئنسر ~ سوند افكت ها ~ و بسياري ريزه كاري ديگر اشاره كرد .كه همه در اجراي زنده هم به كار مي آيند .
بلاخره hashemi جان تكليف احساسات ما چي شد ؟