KORG KRONOS

کیبوردهای متخصص صدا و آهنگسازی

مدیران انجمن: behrang، mojtaba190

قوانین انجمن
1.پست های نـامربوط باموضوع مبحث حذف یا منتقل میشوند
2.معرفی شماره تلفن ، وبسایت ، ایمیل وهرنوع ادرس شخصی ممنوع است (درپیام خصوصی مجاز است)
3.قرار دادن لینک های غیراخلاقی و غیرمجاز منجر به حذف اکانت و یا پیگرد قانونی برای شما میشود.
قوانین کامل انجمن ارتعاش
behrang
مدیر کل
مدیر کل
پست: 8550
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
امتیاز: 1175
اولین ساز: Casio SA21
کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
تشکر کرده: 228 دفعه
تشکر شده: 265 دفعه

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

muse نوشته شده:اینها رو به هر ارینجری ترجیح میدم. استفاده از اینها بسیار لذت بخش تر از ارینجر هست و آزادی کار بیشتری برای ساخت موزیک و تولید آهنگ دارید.
ارنجر ارنجر است و سینتی هم سینتی. هیچ سینت سایزری در دنیا نمیتونه تنوع و جذابیت اجرا رو مثل یک ارنجر داشته باشه و اونطور کامل و جذاب باهاش مثل ارنجر موزیک اجرا کنید.و برعکسش ، قدرت و مانور در امور تولید و ادیت صدا مسلما در یک انجر چندین درجه پایین تر از یک سینتی است.

اینجا تایپیکش نیست که بهتون بگم صداهای آکوستیکِ ارنجری بنام تایروس4 رو شاید به زحمت بشه در قدرتمند ترین سینتی سایزرهای دنیا پیدا کرد.اون هم تازه بهشون لطف کردم گفتم "شـــاید"
ولی مسلما لذتِ صداها سازی و دنیای صدا فقط یعنی سینتی... بخصوص سینتی سایزر قدرتمندی مثل کرونوس.

muse نوشته شده:مشخصات سخت افزاری این کیبوردها بسیار پایین هست (اینها اصولا سیستمهای بلادرنگ هستند و نباید کرش کنند)
ببخشید این اصطلاحات جدید رو من تاحالا در دنیای کیبورد نشنیدم.میشه شما که با این لغات غیر فارسی تخصصتون رو ثابت کردید بفرمایید در کیبورد "بلادرنگ" یعنی چی؟
البته "کرش" رو توی دیکشنری ترجمه کردم یعنی خورد شدن و درهم ریختن و از این حرفا... که من با حدود 22سال تجربه اصلا متوجه منظورتون نشدنم.
muse نوشته شده:معماری بسیار ساده ای از لحاظ نرم افزار و سخت افزار دارند.
دوست عزیز شما کرونوس داری که میگی نرم افزار و سخت افزارش ساده است؟
میشه بگی اصلا خود شما چی داری و تخصصت چی هست که به این ابرقدرت های سینتی میگی ضعیف؟
مثلا میخواستی نرم افزارشون چی باشه؟ ویندوز؟ ios ؟ اندروید؟ چی؟
muse نوشته شده:برای موتیف XS/SF هم باید توشیبا باشد که در حد یک موبایل اندروید چند سال پیش باید قدرت پردازش اون باشه. تفاوت پردازشگر در XF و XS بعید هست.
ببخشید اینجا تاپیک کرونوس است نه موتیف و دیگر.
شما که اینقدر حرفه ای هستید و کلمه های خارجی بلد هستید میشه لطف کنید یک مقدار از منو ها و امکانات کرونوس رو برامون با ذکر عکس و فیلم ، فارسی نشون بدید و توضیح بدید؟ ممنون میشم استاد؟

muse نوشته شده:ر حال حاظر کرونوس بازار رو تسخیر کرده و به نظر میاد که به زودی دستگاه جدیدی از یاماها به بازار بیاد چرا که هر چه در چنته داشته توی MOXF گذاشته.
متاسفانه ما در هیچ برنامه و اجرا و کنسرت مشهوری چیزی بجر موتیف های یاماها و سینتی های رولند و ترایتون های کرگ ندیدم و مشخصا کرونوس خیلی عقب تر از این مدل ها است توی بازار مشتری ها.
در ضمن MOXF جزو میدرنج های سطح متوسط یاماها است که حروف MO نشان گر این است و یک سری قبل از MOX . باقی توضیحات رو نمیدم چون به تاپیک ربطی نداره.

ببخشید تند تند نوشتم.
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع
alirezasaeedi

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

كرونوس از نظر كلاويه خيلي ضريفه ضعيف با ظريف خيلي فرق ميكنه سخت افزارش كه كلا يك مادربورد كامپيوتره كه بعيد ميدونم ضعيف باشه تا 4 گيگ رم ميشه بهش اضافه كرد دوترابايت هاردشه كه سمپلهارو هم مستقيم از رو هاردش ميخونه پس هر چي ميخواي بريز توش فقط كسايي كه با كرونوس كار كردن ميتونن دركش كنن

اينم سخت افزارش از يكي از سايتها كه اسمشو نميبرم تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
آواتار کاربر
muse
عضو سایت
عضو سایت
پست: 36
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲, ۱۲:۴۰ ق.ظ
امتیاز: -11
اولین ساز: casio ct 640
کیبرد فعلی: MOTIF XF-PX150-WX5
نرم افزار: Logic Pro X
زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند اهنگسازي
محل اقامت: Canada

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

-حرفهای گفته شده نظر شخصی من هست و من معتقدمم که تخته کلاویه (یا هرچیزی که تو ایران شما بهش میگید Keybed) در MOTIF XS/SF یکی از بهترین هاست مابقی قطعات در Kronos بدون شک مثل OASYS تاریخ رو برای Yamaha تکرار کرد.
-ای کاش شما این نظراتتون رو بعد از اینکه به اندازه کافی با یکی از اینها کار کردین میدادین. در مقایسه با به نظر بنده Kronos در هر آن Tyros 4 رو قورت میده.Karma چیز عجیبی است حتما یه آزمایشش بکن برای خودتان میگم هااا...
- من خودم کرونوس ندارم اما به اندازه کافی باهاش ور رفتم و تعدادی از دوستان هم این دستگاه رو دارند و من در نهایت چندی پیش همون چیزی که شما گفتی خارج از بحث هست رو خریدم. هیچ دلیلی هم نمی بینم که برای اثبات حرفم مدرکی به شما نشون بدم دوست داشتی باور کن دوست داشتی نکن اگر هم خواستی و فکر میکنی بدرد انجمنت نمی خوره پاکش کن برای من مهم نیست.
بلادرنگ ترجمه فارسی کلمه Realtime هست و راستش رو بخوای دوست عزیز گفتم حال و حوله چک چونه ندارم ببخشید اگه چیزی نوشتم تجربه شما سازگار نیست به همین دلیل و اینکه در وسع ام هم نیست که جواب مناسبی برای سولالت شما پیدا کنم شما خودت هر چی دوست داری رو به عنوان پاسخ در نظر بگیر.
این هم CPU کرونوس:
http://korg-kronos-inside.blogspot.ca/
برد مادر اون Intel D510MO B هست و CPU اون از نوع Atom Dual Core هست. در Benchmark (که نمیدونم چی باید ترجمه ش کنم) Core i7 تا حدود ۴۰ برابر از Atom قویتر هست.
مابقی لینک ها:
http://www.korgforums.com/forum/phpBB2/ ... sc&start=0
http://www.gearslutz.com/board/electron ... rades.html
بسیار خوب... من کارم برای همیشه با این انجمن به پایان رسید. دیدار به قیامت!
behrang
مدیر کل
مدیر کل
پست: 8550
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
امتیاز: 1175
اولین ساز: Casio SA21
کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
تشکر کرده: 228 دفعه
تشکر شده: 265 دفعه

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

muse نوشته شده:مابقی قطعات در Kronos بدون شک مثل OASYS تاریخ رو برای Yamaha تکرار کرد.
این حرف شما خیلی واضح یعنی اگر کسی کرونوس بخره دقیقا oasys خریده.
من متوجه نمیشم شمـا که توی این تایپیک در قبال اون سخت افزار جانبی و ناقص گفتید کرونوس و ماباقی بسیار طعیف هستند و پایین و من از کرونوس دفاع کردم چون قابل دفاع هم بود ولی حالا اینجا شروع کردید تبلیغ کرونوس میکنید؟تصویر
muse نوشته شده:ای کاش شما این نظراتتون رو بعد از اینکه به اندازه کافی با یکی از اینها کار کردین میدادین.
این رو که من از شما خواستم و تازه جواب من رو نداید؟؟ پرسدیم شما کدوشون رو دارید؟ و البته در توضیحات بعدی فرمودید هیچ کدوم رو ندارید و اکثر ماها توی دست دوستان و مغازه و آشنا بااین کیبوردها کار کردیم.
muse نوشته شده:چندی پیش همون چیزی که شما گفتی خارج از بحث هست رو خریدم. هیچ دلیلی هم نمی بینم که برای اثبات حرفم مدرکی به شما نشون بدم دوست داشتی باور کن دوست داشتی نکن اگر هم خواستی و فکر میکنی بدرد انجمنت نمی خوره پاکش کن برای من مهم نیست.
در وسع ام هم نیست که جواب مناسبی برای سولالت شما پیدا کنم شما خودت هر چی دوست داری رو به عنوان پاسخ در نظر بگیر.
وقتی نمیتونید خودتون رو اثبات کنید ، پس هدفتون از مقایسه ی این کیبوردها چیه؟
قورت میده یعنی چی؟
خوب این که نظر شخصیه شماست نه یک نظر جامع.کرونوس یک سینتی فوق العاده است و قبلا هم خودم این رو به شما گفتم ولی چیزی رو قورت نمیده چون بازارش بعد از ترایتون ها و موتیف ها است.
من فقط گفتم اگر شما اینکاره هستی از امکانات و منو های این کرونوس اطلاعات بده و کاراییش رو به دوستان بگو که متاسفانه شما فرد مورد نظر نبودید.

muse نوشته شده:من کارم برای همیشه با این انجمن به پایان رسید. دیدار به قیامت!
تصویرخیلی خوش امدید. سلام برسونید.
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع
آواتار کاربر
sarmad_dehnadi
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 87
تاریخ عضویت: شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱, ۳:۰۱ ب.ظ
امتیاز: 71
اولین ساز: YAMAHA PSS680
کیبرد فعلی: MONTAGE 8
کارت صوتی: RME Fireface 800/
میکروفون: NEUMANN U87/AKG 414
نرم افزار: SONAR X3
موبایل: HTC SENSATION
زمينه تخصص: آهنگسازي حرفه اي
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

نظرات شخصی این دوستمون از چند جهت اشتباه هست.

1- اگر ایشون آلن پارسونز (Alen Parsons) رو به عنوان یک آدم حرفه ای قبول دارند باید بدونن که آلن در استودیوی شخصیش از موتیف برای ساخت و ضبط آهنگ استفاده می کنه البته مسلم هست که کل آهنگ رو با موتیف نمیزنه اما اینجور هم نیست که فقط Back ground باشه یا صداهایی که شنیده نمیشه!!!. فیلم هاش تو یوتیوب موجود هست.

2- ایشون کامپیوتر رو با کیبورد مقایسه می کنن که کار اشتباهیه. کامپیوتر یک وسیله چند کارست و نیاز داره سخت افزارش قوی باشه در حالی که کیبورد یک ساز موسیقی هست و نیازی نیست همون قدرت کامپیوتر رو داشته باشه. در عوض کیبورد ها قابل اعتمادن همون طوری که خودشون گفتن هنگ نمیکنن( البته مواردی از هنگی در کرونوس دیده شده اون هم به علت اینکه کرونوس معماریش شبیه کامپیوتره و سیستم عاملش یک ورژن دستکاری شده از لینوکسه ) کیبورد ها ویروس نمیگیرن، وسط پروژه هاردشون نمیپره نیاز به لود شدن ندارن و سریع هستن و از همه مهمتر این که سخت افزارن و دیگه نیاز نیست در حالی که دستتون برای ساعت ها رو موس هست خیره بشید به صفحه کامپیوتر !!!!!!

3- فروش موتیف همچنان در صدره و اکثر حرفه ای ها همچنان از موتیف استفاده می کنن و این رو به وضوح تو کنسرت ها میشه مشاهده کرد.

4- درسته که کرونوس تاچ پنل داره اما به قدری فونتش ریزه که کارکردن باهاش باعث چشم درد میشه و در ضمن تاچش هم خیلی با کیفیت نیست و گاهی لازمه چند بار یک محل رو لمس کنی تا عمل کنه ( هم خودم با دستگاه کار کردم و هم می تونید تو نت این موضوع رو سرچ کنید)

5- Moxf یک ورژن ضعیف از XF هست و همچنان XF امکاناتی داره که در Moxf نیست.

6- نه کرونوس موتیف رو قورت میده نه موتیف کرونوس رو !!! هر کیبوردی یک سری نقاط قوت داره و یک سری نقاط ضعف.

7- درسته که کرونوس 7 تا سیستم تولید صدای مختلف داره و موتیف فقط یکی اما با چشم بسته هیچ کس فرق ...مثلا صدای پیانوی الکتریک موتیف رو از کرونوس تشخیص نمیده( البته اگه قبلا یکیشونو مدام نشنیده باشه و گوشش عادت نکرده باشه).
خانه مسترینگ اس دی
استودیویی تخصصی جهت میکس و مسترینگ موسیقی
www.sdrecords.ir
آواتار کاربر
muse
عضو سایت
عضو سایت
پست: 36
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲, ۱۲:۴۰ ق.ظ
امتیاز: -11
اولین ساز: casio ct 640
کیبرد فعلی: MOTIF XF-PX150-WX5
نرم افزار: Logic Pro X
زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند اهنگسازي
محل اقامت: Canada

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

من مورد ۷ شما رو مفصل پاسخ میدم و بقیه موارد هم قضاوت به عهده دیگران.
من با چشم بسته صدای کرونوس رو از تمامی کیبوردهای یاماها تشخیص میدم چرا؟
۱-streching و looping در سمپل های یاماها. هر سمپل حدود ۱ تا ۲ ثانیه هست و بعد لوپ میشه. در نتهای پایین و بالا هم stretching شدید وجود داره.
۲- interpolation یا درونیابی مابین سمپل ها. یاماها برای کم کردن حجم سمپل ها تعداد بسیار کمی سمپل برای پیچ ها استفاده میکنه که باعث میشه در صدای میانی، بالا و پایین حالت زنگ در صدای پیانو هاش شنیده شه (تعداد کم سمپل ها).
۳-تعداد کم لایه ها یا همان المانهای صدا. شما در نهایت ۸ تا المان قابل تعریف دارید که ۳ تا یا نهایتا ۴ تا لایه برای میانی و به همان تعداد برای بالا و پایین دارید. علاوه بر اون برای اینکه صدا قابل مقایسه باشد شما به بیش ۱ گیگابایت در موتیف نیاز دارید که کل waverom در XF حدود ۷۵۵ مگابایت هست.
۴-Disk Streaming در یاماها وجود خارجی ندارد و کرونوس برای هر نوت پیانو ۳۰ ثانیه از صدا رو به طور کامل دارد. شما برای یک چنین کیفیتی به بیش از ۱ گیگابایت حافظه نیاز دارید کل رام موتیف ۲ گیگابایت هست در حالی که کرونس هاردش ۳۰ گیگا بایت هست(و کلا تایروس اصلا فراموش کنید چون اصلا مقایسه غلطی هست).

در کرونوس شما صدای چکش پیانو رو هم میشنوید (که سمپل شده) و شما بیش از ۱۰ المان فقط برای صدای پیانو دارید. دو صدای پیانو Steinway Model D و Yamaha C7 که واقعا زیبا هستند بخصوص Steinway Model D اگر با پیانو آشنایی دارید باید بدونید که پیانوهای آلمانی جزو بهترینها هستند و Steinway شماره ۱ در تولید پیانو هست. یاماها در تمامی مدلهای آکوستیک خودش هم داره Steinway رو کپی برداری میکنه که به نظر من اون رو هم هوشمندانه انجام نمیده. من به تعمیر ساز پیانو آشنایی دارم و به شما راحت بگم که تمامی کیبوردهای یاماها فقط ۱ تا ۲ ثانیه شبیه صدای پیانو هستند بعد از اون هیچ شباهتی با صدای پیانو ندارند و بخصوص در نتهای بالا و پایین صدای اون از تن صدای پیانو فاصله میگیره و خارج از تن پیانو میشه (چون لوپ هست).
کرونوس از تمامی لحاظ در این موارد سر هست و این فقط صدای پیانوش بود. کرونوس مدلینگ فیزیکی داره و موتیف یک rompler-sampler ای بیش نیست.
در باره سیستم عامل، موتیف از لینوکس استفاده میکنه و هنگ هم میکنه شما به قسمت به روز رسانی firmware موتیف برودید خواهید دید که دستگاه شما چه مشکلاتی داشته.

به هر حال موفق و پیروز باشید و امیدوارم که موزیک خوب بسازید.
آواتار کاربر
rezasss
عضو سایت
عضو سایت
پست: 47
تاریخ عضویت: دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱, ۱۱:۰۷ ب.ظ
امتیاز: 37
اولین ساز: keybord
کیبرد فعلی: tyros5 & tyros3
کارت صوتی: m-audio
میکروفون: ev
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

سلام من سوالم اینه که در (کرونوس) رم سمپلی که بشه صداهای دلخواه خودت رو بریزی توش مثل (تایروس و کرگ)حداقل و حداکثر چقدره یا اصلا بحثش فرق میکنه من اطلاعتم در این مورد کمه ممنون میشم راهنمایی کنین
آواتار کاربر
reza firouzfar
با تعداد پست های زیاد
با تعداد پست های زیاد
پست: 1056
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۹, ۱۱:۵۸ ق.ظ
امتیاز: 451
اولین ساز: Casio ct700
کیبرد فعلی: YAMAHA Tyros5-76 key
میکروفون: AKG
نرم افزار: CUBASE
موبایل: HTC One
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
محل اقامت: ترکیه - استانبول
تشکر شده: 1 دفعه
تماس:

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

parsa585858 نوشته شده:دو نمونه فیلم از صداهای ست شرقی بروی کرونوس
البنه فیلم رو تا اونجا که جا داشت کم حجم کردم تا راحت تر دانلود بشه

http://s5.picofile.com/file/8114794800/ ... a.mp4.html

http://s5.picofile.com/file/8114794984/ ... s.mp4.html
پارسا جان من ست عربی رو گوش کردم خیلی فوق العاده بود,,آیا دقیقا میدونی که این صداهای کورونوس هستش یا سمپل شدن روی این سینتی سایزر ؟؟؟؟
اگر فیلمی از سازهای ویولن و استرینگ هم از کرونوس داری برامون زحمت بکش بذار . .دستت درد نکنه
واقعا صداهای لطیف و زیبایی بود
آواتار کاربر
parsa585858
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 22
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲, ۵:۱۱ ب.ظ
امتیاز: 3
اولین ساز: roland E35
کیبرد فعلی: psr-s770
نرم افزار: cubase 7
زمينه تخصص: آهنگسازي با كيبرد
محل اقامت: آلمان

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

نه آقا رضا این صداهای اصلی دستگاه نیست این صداهای ساخته شده جدا ارایه میشه
ست عربی و ترکی اون رایگان در دسترس هست
چشم اگه دیدم حتما میزارم
من بسیاری از صداهاش رو شنیدم (البته تو فیلم) حتی فیلم سری آموزشی کرونوس رو دیدم و با موتیف مقایسه کردم واقعا تصمیم گیری برای انتخاب بین این دودستگاه سخته
البته آقای سرمد توضیحات بسیار خوب و منطقی راجع به این دو دستگاه دادن ولی واقعا گذشتن از صداهای سینتی و به اصطلاح فضایی و چند لایه ای این دستگاه که کشش طولانی دارن خیلی سخته بخصوص که موقع تعویض صدا ، صدای قبلی یکدفعه قطع نمیشه و صدای جدید با قبلی خیلی نرم در هم آمیخته میشن
آرزوهاتو یه جا یادداشت کن و از خدا بخواه
خدا یادش نمیره
اما تو یادت میره چیزهایی که الان داری
یه روز آرزوت بوده
آواتار کاربر
parsa585858
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 22
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲, ۵:۱۱ ب.ظ
امتیاز: 3
اولین ساز: roland E35
کیبرد فعلی: psr-s770
نرم افزار: cubase 7
زمينه تخصص: آهنگسازي با كيبرد
محل اقامت: آلمان

Re: KORG KRONOS

پست خوانده نشده

آقا شهریار از کجا مینونم اون آهنگ رو تو پک ارو دنسa2000 گوش کنم ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید
آرزوهاتو یه جا یادداشت کن و از خدا بخواه
خدا یادش نمیره
اما تو یادت میره چیزهایی که الان داری
یه روز آرزوت بوده
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “سینتی سایزر”

  • اطلاعات