ريتم سازي در کیبردهای Yamaha

ارنجر ورک استیشن های حرفه ای و نیمه حرفه ای

مدیران انجمن: behrang، mojtaba190

قوانین انجمن
1.پست های نـامربوط باموضوع مبحث حذف یا منتقل میشوند
2.معرفی شماره تلفن ، ایمیل وهرنوع ادرس شخصی ممنوع است (درپیام خصوصی مجاز است)
3.قرار دادن لینک های غیراخلاقی و غیرمجاز منجر به حذف اکانت و یا پیگرد قانونی برای شما میشود.
قوانین کامل انجمن ارتعاش
آواتار کاربر
newsong
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 27
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹, ۸:۲۰ ق.ظ
امتیاز: 0
اولین ساز: Yamaha PSR-295
کیبرد فعلی: Yamaha PSR-OR700
کارت صوتی: none
میکروفون: None
نرم افزار: FL
موبایل: Nokia 58800
زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند كيبرد
محل اقامت: گرگان

Re: ريتم سازي در کیبردهای Yamaha

پست خوانده نشده

behrang m نوشته شده: مثلا اول از همه باید تاحدودی موسیقی رو بشناسی و ذهنت مترونوم و ضربان ریتم رو تشخیص بده که خارج از میزان نزنی
2-سبک ها و میزان ها رو بشناسی
3-انواع این میزان ها چط.ر و با چه پرکاشن هایی بهتر هستند که البته خیلی متنوع هست
4-مراحل ساختن ریتم رو به کلمه و در عمل بشناسی
تعداد ماسوره - کووانتایز و موارد مشابه


با تشکر از شما
ممکن بگید اینها رو چطور می توانم یاد بگیرم؟ برای موارد فوق کتابی در بازار موجوده ؟ اگر بله شما چه کتابی را پیشنهاد می دهید؟
هادی هیجانی زادگان
متخصص korg
متخصص korg
پست: 1088
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۹, ۴:۰۱ ب.ظ
امتیاز: -1
کیبرد فعلی: .
کارت صوتی: ....................
میکروفون: RODE NT1-A
نرم افزار: ریزون
موبایل: نوکیا زپرتی
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
تشکر شده: 2 دفعه

Re: ريتم سازي در کیبردهای Yamaha

پست خوانده نشده

دوست گلم برای ریتم سازی تا حالا من کتاب مناسبی ندیدم و اگر هم باشه مطمعنا کلمات و توضیحات قلمبه ای داده که متوجه نمیشی.
شما که میخواهی ریتم سازی رو به صورت آماتور شروع کنی میتونی از ریتمهای استاندارد شروع کنی که با کوانتیز کردن ردیف میشه البته به شرطی که شما حداقل میزانتون رو نزدیک به اونچیزی که برای دستگاه تعریف شده بزنی.
برای مثال میزان 4.4 بار 1:
روی هر ضرب مترونوم یک پدال ضرب میزنی تا چهار تا بعد کوانتیز میکنی .
سپس برای زدن اسنر ضرب اول نمی زنی ضرب دوم اسنر میزنی و ضرب چهارم (البته سر ضرب) و برای سنج ها نیز میتونی یکی سر ضرب بزنی و یکی ضد ضرب.

این میشه یه ریتمسازی ساده و اگه خلاقیت و پشتکار داشته باشی روز به روز تو این زمینه چیزهای بیشتری یاد میگیری
آواتار کاربر
newsong
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 27
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۹, ۸:۲۰ ق.ظ
امتیاز: 0
اولین ساز: Yamaha PSR-295
کیبرد فعلی: Yamaha PSR-OR700
کارت صوتی: none
میکروفون: None
نرم افزار: FL
موبایل: Nokia 58800
زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند كيبرد
محل اقامت: گرگان

Re: ريتم سازي در کیبردهای Yamaha

پست خوانده نشده

ممنون
منظورم خود ریتم سازی نبود، ان مقدماتی بود که اقای بهرنگ فرمودند باید یاد داشته باشیم تا بتوانیم ریتم سازی کنیم
مثلا من الان برای اولین بار بود که ضد ضرب را دیدم!
یا اسنر ؟
می خواهم مفاهیم موسیقی را یاد بگیرم بعد ریتم سازی را شروع کنم فکر کنم اینطوری بهتر باشه
متشکر از راهنمایی های شما عزیزان
هادی هیجانی زادگان
متخصص korg
متخصص korg
پست: 1088
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۸۹, ۴:۰۱ ب.ظ
امتیاز: -1
کیبرد فعلی: .
کارت صوتی: ....................
میکروفون: RODE NT1-A
نرم افزار: ریزون
موبایل: نوکیا زپرتی
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
تشکر شده: 2 دفعه

Re: ريتم سازي در کیبردهای Yamaha

پست خوانده نشده

بهتره بگی مفاهیم ریتم سازی دوست گلم بیشتر این کلمات در فارسی معادلی نداره یا اگه داشته باشه بنده بی اطلاع هستم .

ضد ضرب دقیقا عکس ضرب هست برای درک بهتره ضد ضرب بهتره که وقتی کیبورد در حالت اجرا ریتم هست به LED یا چراغ START \STOP نگاه کنی وقتی چراغ روشن هست یعنی ضرب وقتی خاموش است یعنی ضد ضرب و وقتی چراغ قرمز است یعنی سر ضرب .


اسنر هم جزی از درام یا همون جاز هست که چه جوری بگم آخه ببین دوپ ده دوپ ده ریتم رو که شنیدی این دهه همون اسنر نمیدونم اسم دیگش چیه و اون دوپه همون پداله
آواتار کاربر
Mr.Energy
با تعداد پست های زیاد
با تعداد پست های زیاد
پست: 1617
تاریخ عضویت: جمعه ۴ تیر ۱۳۸۹, ۲:۱۱ ب.ظ
امتیاز: 428
اولین ساز: Casio Sa21
کیبرد فعلی: Psr S970
کارت صوتی: تو فکرش هستم
میکروفون: WEM hc2000
نرم افزار: Adobe Audition-Sonar
موبایل: Note 3
زمينه تخصص: نوازندگي كيبرد
محل اقامت: در کنار S970 !!!
تشکر شده: 7 دفعه

Re: ريتم سازي در کیبردهای Yamaha

پست خوانده نشده

new song عزیز !! شما برای اینکه بهتر این مفاهیم ریتم سازی رو بفهمی باید اسم و اجزای سازهای کوبه ای رو بلد باشی! مثلأ درام یا همون جاز از kick(pedal) - snare - hi hat - crash - tom تشکیل شده که باید صدای هرکدوم رو بشناسی بعد تو ریتمسازیت از این صداها استفاده کنی
به نیکی گرای و میازار کس

ره رستگــاری همینست و بس
reza_c00lboy
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 3
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۸۹, ۱:۴۱ ب.ظ
امتیاز: 0

Re: ريتم سازي در کیبردهای Yamaha

پست خوانده نشده

سلام دوست عزیز بهرنگ جان و تشکر در ابتدا
من چیزایی که از تئوری موسیقی بلدهستم نت رو میتونم بخونم میزان ها رو تقریبا میشناسم (اگه منظورتون همون تعداد ضربهایی که در میزان ها وجود داره و نوع نتی که به کار میره)کوانتاز رو دقیقا نمیدونم چی هست اگه بشه از روی معنیش بگم شاید همون تکرار ریتم باشه فکر کنم و ماسوره رو هم نمیدونم چی هست.من فکر میکنم اگه دوستان بتونن یه مثال رو همراه با فایلی که میسازن اینجا قرار بدن راه رو تا حدود زیادی به ما نشون دادن و سئوالاتی که ما خواهیم پرسید پخته تر خواهد شد منظور از مثال هم اینه که اگه یه زمانی حوصلتون خیلی زیاد بود و قصد ساختن یه ریتم رو داشتین تمام مراحل رو برای ما توضیح بدین و بعد فایلی رو که ساختید اینجا قرار بدید حالا بحث سلیقه ها و وسعت انتخاب مثلا پرکاشن ها و هماهنگی آونها با میزانها بماند که در اثر تجربه و علاقه هر کس به دست خواهد اومد خیلی از همه شما دوستان عزیز و با حوصله متشکر هستم چرا که واقعا در سهیم کردن دیگران در تجربه خودتون برای دوستان حرفه ای اجباری وجود نداره و لی با این حال دوستان عزیز وقت میذارن ولطف میکنن و به ما کمک میکنن که جای تشکر خیلی زیاد داره. تصویر تصویر
Hamed Sedighi
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 166
تاریخ عضویت: دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹, ۱:۲۸ ب.ظ
امتیاز: 56
اولین ساز: FUMA MA-21
کیبرد فعلی: KORG Krome 61
کارت صوتی: Fast Track Pro
نرم افزار: Flstudio 12
موبایل: SONY
زمينه تخصص: آهنگسازي حرفه اي
محل اقامت: کرمان
تماس:

Re: ريتم سازي در کیبردهای Yamaha

پست خوانده نشده

برخی از ریتم هایی که برای or700 ساخته شده مثل برخی از ریتم هایی که آقای بهرنگ ساخته است ، بیس در fill-in یا break از مگا ویس ها استفاده شده . حالا استفاده اش به کنار

از تکنیک گلیساندو (شاید هم سلاید) استفاده شده .

تا جایی که من می دونم از مگا ویس برای نواختن نمیشه استفاده کرد حتی در بخش ریتم سازی هم آنچنان که تکنیک ها می خواهیم نمیشه با مگا ویس ها نواخت . البته با تغییراتی در منوی صدا سازی و بخش تاچش میشه یه کارایی اما :

چجوری این گلیساندوی تر تمیز رو برای ریتم ها می سازید ؟
behrang
مدیر کل
مدیر کل
پست: 8550
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
امتیاز: 1175
اولین ساز: Casio SA21
کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
تشکر کرده: 228 دفعه
تشکر شده: 265 دفعه

Re: ريتم سازي در کیبردهای Yamaha

پست خوانده نشده

arckey نوشته شده:برخی از ریتم هایی که برای or700 ساخته شده مثل برخی از ریتم هایی که آقای بهرنگ ساخته است ، بیس در fill-in یا break از مگا ویس ها استفاده شده . حالا استفاده اش به کنار
از تکنیک گلیساندو (شاید هم سلاید) استفاده شده .
تا جایی که من می دونم از مگا ویس برای نواختن نمیشه استفاده کرد حتی در بخش ریتم سازی هم آنچنان که تکنیک ها می خواهیم نمیشه با مگا ویس ها نواخت . البته با تغییراتی در منوی صدا سازی و بخش تاچش میشه یه کارایی اما :
چجوری این گلیساندوی تر تمیز رو برای ریتم ها می سازید ؟
  • وارد ریتم سازی بشید
  • با دکمه های TAB به منوی Parameter برید (از آخر دومی)
  • توسط دکمه B یک گزینه پایین بیایید.NTR و NTT
  • گزینه NTR رو روی Root Fixed بذارید و گزینه NTT رو روی Bypass بذارید
  • دکمه F سمت راست LCD رو بزنید و ترک مورد نظر رو در حالت REC قرار بدید(بهتر است ترک های آخر PHR باشند)
  • دکمه Exit رو یک بار بزنید
  • صدای mega voice رو انتخاب کنید
  • اکتاو این صدا رو در بالاترین وظعیت ببرید(دکمه direct access و سپس دکمه های octave رو پانل) - (هم با دکمه octave روی پانل دستگاه و هم با اکتاو توی منوی mixing console اکتاو رو بالا ببرید چون در صداهای mega voice افکت های جانبی در سمت راست ترین کلاوی های اون ساز است)
  • بنوازید و رکورد کنید
دقت کنید که مورد چهارم که گفتم رو باید بعد از هربار Record کردن تانظیم کنید.این حالت اون ترک رو ثابت نگه میداره تا با تغییرات آکورد عوض نشه.
درضمن در صداهای mega voice میتونید با شذت ضربه های مختلف حالت های مختلف اون ساز رو رکورد کنید ولی دیگه لازم نیست مورد چهرام رو تنظیم کنید چون اون مورد فقط برای FX های ساز است.
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع
shahram11
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 134
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۸۹, ۴:۵۱ ب.ظ
امتیاز: 7

جداشده از گلچین کردن در Tyros2 و Tyros3

پست خوانده نشده

بهرنگ جان سلام

عزيزجون من قبلا pa50داشتم وميتوانستم قسمتي از ريتم را (مثل varition1ريتم اذري را كلا كپي كرده وآنرا در varition2ريتم بندري pasteكنم )واز 4تا ريتم مختلف كه كيتهايشان در كيبرد موجود است -يك ريتم درست كنم حتي اكوردها را هم دونه دونه كپي ميكردم-ميخواستم اين روش را روي تايروس هم پياده كنم -آيا اينكار عملي هست؟

متاسفانه با توجه به مشغله زيادم هيچ وقت براي ريتم سازي سعي نكردم واصلا هم سر در نمي آورم
behrang
مدیر کل
مدیر کل
پست: 8550
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
امتیاز: 1175
اولین ساز: Casio SA21
کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
تشکر کرده: 228 دفعه
تشکر شده: 265 دفعه

Re: جداشده از گلچین کردن در Tyros2 و Tyros3

پست خوانده نشده

shahram11 نوشته شده:بهرنگ جان سلام
عزيزجون من قبلا pa50داشتم وميتوانستم قسمتي از ريتم را (مثل varition1ريتم اذري را كلا كپي كرده وآنرا در varition2ريتم بندري pasteكنم )واز 4تا ريتم مختلف كه كيتهايشان در كيبرد موجود است -يك ريتم درست كنم حتي اكوردها را هم دونه دونه كپي ميكردم-ميخواستم اين روش را روي تايروس هم پياده كنم -آيا اينكار عملي هست؟
سلام دوست عزیز و هنرمندم ، آقای شهرام گل
شهرام جان این قابلیت روشما از زمان PSR1000 میتونستید انجام بدید.
الآن کمی عجله دارم یه توضح خلاصه میدم ، امتحان کن اگر موفق نشدی حتما دوباره بپرس تا کامل تر و دقیق تر توضیح بدم و عکس هم بذارم
ببین صفحه دوم ریتم سازی یاماها دقیقا مربوط به همین مورد است
وارد صفحه دوم که شدی 4خط درسمت چپ صفحه و 4خط در سمت راست میبینی که این 8خط مربوط به ترک های ریتم است
شما روی هرکدوم از این 8خط دبل کلیک کنی وارد User ریتم ها و هارد و usb میشه تا ریتم مورد نظرت رو انتخاب کنی
حالا ریتم مورد نظرت رو انتخاب کن و دوباره میاد توی همون صفحه قبلی
حالا با کمک لیست های پایین صفحه میتونی ترک ها رو هم جابجا کنی
مثلا ترک سوم واریوشن B (ریتم بندری1)
روی ترک پنجم Fill-In واریوشن D(ریتم کردی2)
*توجه :
ترک های درام و پرکاشن ، روی ترک های بیس و آکورد کپی نمیشن و متقابلا همینطور
اگر مشکلی بود بپرس شهرام جان
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “ارنجر”

  • اطلاعات