اطلاعات و بررسی کیبوردهای KURZWEIL

بحث و گفتگو درباره کیبوردهای کورزویل

مدیران انجمن: behrang، mojtaba190

silent
عضو کم کار
عضو کم کار
پست: 13
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۰, ۵:۵۲ ق.ظ
امتیاز: 0
اولین ساز: casio-sa21
کیبرد فعلی: roland e 86
زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند كيبرد

Re: اطلاعات و بررسی کیبوردهای KURZWEIL

پست خوانده نشده

ممنون جنابsarmad_dehnadi


پس اینطور که شما فرمودید سمپلهای کورزویل هم 16 بیت هستند که 24بیت پخش میشن و ضمنا فرقی هم نمی کنه که سمپل 16 بیت باشه یا 24 بیت.درسته؟

فکر می کنید برای داشتن یک صدای زنده و کاملا طبیعی سمپل باید چند بیت باشه؟
چرا شرکتها هنوزنتونستن صدای زنده و 90% طبیعی تولید کنن؟
آواتار کاربر
sarmad_dehnadi
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 87
تاریخ عضویت: شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱, ۳:۰۱ ب.ظ
امتیاز: 71
اولین ساز: YAMAHA PSS680
کیبرد فعلی: MONTAGE 8
کارت صوتی: RME Fireface 800/
میکروفون: NEUMANN U87/AKG 414
نرم افزار: SONAR X3
موبایل: HTC SENSATION
زمينه تخصص: آهنگسازي حرفه اي
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: اطلاعات و بررسی کیبوردهای KURZWEIL

پست خوانده نشده

سمپل داریم تا سمپل. در VST ها مثلا VST پیانو، هر نت از ابتدا تا انتها به صورت one shot سمپل می شه و شما از بلندترین قسمت صدا( اتک اولیه) تا جایی که صدا فید میشه رو به صورت طبیعی دارید. در این مدل سمپل گیری قطعا 24 بیت بهتر از 16 بیت هست و تفاوت کاملا قابل لمسه.
اما در سمپل هایی که برای سینتی سایزر های سخت افزاری گرفته میشه، چون طول سمپل کوتاهه و one shot نیست( به استثنای درامز)، فرق 16 و 24 تقریبا مشخص نیست.
توجه کنید اون چیزی که بیشتر از bit depth در سمپل گیری مهمه تعداد لایه های سمپل گیری.
فرض کنید شرکت یاماها می خواد از یک پیانو 4 لایه سمپل بگیره از نواختن نت با کمترین شدت (ppp) تا شدت حداکثر(fff) ، واضحه نت ppp خیلی صداش کمتر از نت fff هست چون به آرومی نواخته شده اما yamaha هر 4 لایه سمپل رو نرمالایز میکنه و نتیجه این میشه که ppp و fff از نظر شدت بلندی صدا برابر می شن. اینکه شما روی سینتی سایز نت ppp رو آروم تر از fff می شنوید بخاطر استفاده از envelope های مختلفه که به صورت مصنوعی(synthetic) حالت های ساز رو شبیه سازی می کنن. وگرنه سمپل ها همه نرمالایز شده هستند.
این مثال کاملا مشخص میکنه که bit depth بالا تر از 16bit تاثیر چندانی در نتیجه نهایی نداره.
سازهای واقعی صداهای پیچیده ای دارن و سمپل گیری از تمام این جزئیات عملا امکان پذیر نیست. با این حال تو بعضی از سازها مثل درامز ، پیانو ، گیتار بیس و پرکاشن ها به نقطه ایده الی رسیدیم.
خانه مسترینگ اس دی
استودیویی تخصصی جهت میکس و مسترینگ موسیقی
www.sdrecords.ir
آواتار کاربر
sarmad_dehnadi
عضو علاقه مند
عضو علاقه مند
پست: 87
تاریخ عضویت: شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱, ۳:۰۱ ب.ظ
امتیاز: 71
اولین ساز: YAMAHA PSS680
کیبرد فعلی: MONTAGE 8
کارت صوتی: RME Fireface 800/
میکروفون: NEUMANN U87/AKG 414
نرم افزار: SONAR X3
موبایل: HTC SENSATION
زمينه تخصص: آهنگسازي حرفه اي
محل اقامت: تهران
تماس:

Re: اطلاعات و بررسی کیبوردهای KURZWEIL

پست خوانده نشده

پیشنهاد می کنم صداهای آکوستیک Tyros 4 رو بشنوید. بهترین صداهای آکوستیک روی سینتی سایزر های سخت افزاری تا این لحظه روی Tyros4 و به صورت خام روی Motif XF هست.
خانه مسترینگ اس دی
استودیویی تخصصی جهت میکس و مسترینگ موسیقی
www.sdrecords.ir
behrang
مدیر کل
مدیر کل
پست: 8550
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
امتیاز: 1175
اولین ساز: Casio SA21
کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
تشکر کرده: 228 دفعه
تشکر شده: 265 دفعه

Re: اطلاعات و بررسی کیبوردهای KURZWEIL

پست خوانده نشده

از موضوع تایپیک خارج شدید. تصویر

اینجا نکته مهمی که پیش میاد اینه که دوست عزیز و بزرگوارم آقای silent بر اساس کدام منبع موصق مشخصات و اطلاعات غلط ارائه میدید؟جمله ی "تمام کیبردهای فلان برند صداهاشون 24 بیت است" برای هر برندی غلط است.

و در ضمن بر اساس کدام سلیقه و مدرک از هنرمندان معروف دنیا میفرمایید هیچ شرکتی هنوز نتونسته صدای 90درصد طبیعی برای کیبرد درست بکنه؟؟

دوستان عزیزم... 100درصد طبیعی دیگه نمیشه کیبرد. میشه خود ساز اکوستیک

از همه دوست عزیزم خواهش میکنم وقتی راجب به برند و یا دستگاهی اطلاعات درست و دقیقی و مطمئن ندارند ، حداقل اگر از اساتید سوال نمیکنند ، مشخصات اشتباه تایپیک نکنند.
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع
موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “KURZWEIL”

  • اطلاعات