Yamaha CFIIIS

پیلنوهای دیجیتال و میدی کنترلر ها

مدیران انجمن: behrang، mojtaba190

قوانین انجمن
1.پست های نـامربوط باموضوع مبحث حذف یا منتقل میشوند
2.معرفی شماره تلفن ، ایمیل وهرنوع ادرس شخصی ممنوع است (درپیام خصوصی مجاز است)
3.قرار دادن لینک های غیراخلاقی و غیرمجاز منجر به حذف اکانت و یا پیگرد قانونی برای شما میشود.
قوانین کامل انجمن ارتعاش
آواتار کاربر
Sunami
عضو بسیار فعال
عضو بسیار فعال
پست: 415
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ مرداد ۱۳۸۸, ۱۰:۲۲ ق.ظ
امتیاز: 30
اولین ساز: YAMAHA PSR 500
کیبرد فعلی: Roland GW-8E V-2
نرم افزار: FL Studio
موبایل: Nokia 1100
زمينه تخصص: مبتدي علاقه مند كيبرد
محل اقامت: همین دور و برا
تشکر شده: 1 دفعه

Yamaha CFIIIS

پست خوانده نشده

از دوستان خواهش ميكنم اين متن رو تا ته بخونن چون ارزش خوندن رو داره
ميراث يكصد ساله ياماها در Clavinova به ظهور مي‌رسد.
حاصل افزون بر يك قرن تجربه و مهارت فني ياماها، در پيانو رويال فول كنسرت CFIIIS محصول برتر دنياي پيانوهاي آكوستيك جمع آمده است. مواد به‌كاررفته، طراحي بدنه و قطعات داخلي، نحوه مونتاژ، Touch (وزن كلاويه‌ها) و صدا دهي اين پيانو، همگي منطبق بر بالاترين استانداردهاي پيانوهاي رويال ويژه كنسرت در جهان هستند. نشانه‌اي از تعهد جدي ياماها به حفظ بالاترين كيفيت ممكن در توليدات خود. تعهدي كه به تمامي، در طراحي و ساخت Clavinova نيز رعايت شده است! در واقع Clavinova حاصل و ميراث‌دار همه اين تخصص و تعهد يكصدساله ياماها، و پاسخي براي آرمان‌ها و ايده‌ال‌هاي موسيقايي ما در دنياي مدرن است.
به‌ عنوان منبع اصلي صوتي براي Clavinova به دقيق‌ترين روش ممكن از صداي پيانو CFIIIS نمونه‌برداري (Sampling) انجام گرفته است. اين تكنيك كه Pure CF Sampling خوانده مي‌شود، چنان پيچيده و دقيق است كه جز معدودي از توليدكنندگان معتبر پيانو در دنيا، آن را در اختيار ندارند. در اين شيوه، يكي از بهترين نمونه‌هاي ساخته شده CFIIIS انتخاب و در شرايط محيطي مناسب و تحت مراقبت، با به‌كارگيري دقيق‌ترين سيستم‌هاي صدابرداري و دستگاه‌هاي تيونينگ توسط متخصص‌ترين افراد در اين فن، از تك‌تك نُت‌هاي آن نمونه‌گيري صوتي صورت مي‌گيرد. پس از آن روند تبديل نمونه‌ها و توليد صدا توسط سيستم الكترونيكي Clavinova بر اساس آنها آغاز مي‌شود. اين مرحله كه بسيار نيز كليدي و حساس است، ممكن است مدت‌ها به طول بينجامد. تا آن‌جا كه از صحت و دقت اصوات توليد شده، اطمينان كامل حاصل شود. بدين منظور، ياماها از تعداد قابل‌توجهي از موسيقي‌دانان، نوازندگان مجرب و معتبر پيانو و نيز متخصصان صدا در سرتاسر دنيا دعوت مي‌كند تا نمونه اوليه پيانو Clavinova را مورد آزمايش قرار دهند و درستي عملكرد آن را تأييد و نظريات اصلاحي خود را ارائه كنند.
همچنين از فناوري نمونه‌گيري بسيار دقيق AWM Dynamic Stereo Sampling بهره گرفته مي‌شود تا با نمونه‌گيري در پنج سطح صوتي، حتي جزئي‌ترين تغييرات صدايي هم از نظر دور نماند.
عمليات ديگري به‌نام iFAC (مخفف instrumental Active Field Control) برپايه فناوري پيشرفته صوتي ياماها، بازتوليد صداي طبيعي پيانو را با همان عمق و وسعت سبب مي‌شود. حتي نُوانس‌هاي تركيبي و جزئيات صداها و اصوات اضافه‌اي كه مثلاً هنگام درگير شدن دَمپرها با سيم‌هاي در حال ارتعاش در مكانيزم پيانو آكوستيك ايجاد مي‌شود – و فقط گوش حرفه‌اي ترين پيانيست‌ها قادر به تشخيص آن‌هاست – هم حفظ مي‌شود تا «واقعي»ترين صداي ممكن پيانو شود.
حاصل اين همه وسواس و ريزبيني ياماها و صرف زمان طولاني، شكل‌گيري محصولي فوق‌العاده با صدايي قوي، شفاف و دقيق است: پيانو ديجيتال Clavinova.
در پيانوهاي آكوستيك، فشار انگشتان روي كلاويه‌ها و انتقال حركت هر كليد به درون پيانو به‌وسيله مكانيزمي كه Action نام دارد، باعث ضربه‌زدن يك «چكش» روي يك سيم و ارتعاش آن مي‌شود. شدت صدايي كه از اين طريق توليد مي‌شود، كاملاً متناسب با ميزان قدرت نوازنده در فشردن كليدهاست. به زبان ساده، يعني هرچه محكم‌تر روي كلاويه‌ها ضربه بزنيد، صداي بلندتري خواهيد شنيد. اين دقيقاً اتفاقي است كه در سازهاي صرفاً الكترونيك (كه به «ارگ» يا «كيبورد» مشهور شده‌اند) نمي‌افتد! يعني فارغ از شدت ضربه، تنها يك نوع صدا از آن‌ها شنيده مي‌شود.
تخصص گسترده، چه در زمينه مكانيك در سازهاي آكوستيك و چه الكترونيك در سازها و تجهيزات صوتي مدرن، به ياماها امكان داد تا به‌خوبي به اين نياز هميشگي نوازندگان پيانو (كه به هر دليل مي‌خواستند از سازهاي الكترونيك استفاده كنند) پاسخ دهد. هدف اين بود كه Clavinova علاوه بر توليد صدايي مشابه پيانو رويال آكوستيك، از نظر فيزيكي نيز احساسي كاملاً طبيعي و شبيه به آن براي نوازنده ايجاد كند.
درون هر پيانو رويال، بيش از 200 رشته سيم وجود دارد. سيم‌هاي مربوط به نُت‌هاي زير، نازك‌تر و كوتاه‌ترند و سيم‌هاي بم، ضخيم‌تر و بلندتر. ابعاد چكش‌ها هم به همان نسبت بزرگ‌تر مي‌شود. به همين خاطر، وقتي درحال نواختن يك پيانو رويال هستيد، به‌طور محسوسي درمي‌يابيد كه زير انگشتان‌تان كلاويه‌هاي زير «سبك»ترند و بم‌ها «سنگين»تر. اين همان مفهومي است كه از آن با عنوان Touch پيانو ياد مي‌شود. ياماها كوشيد تا Touch پيانوهاي Clavinova همسان با پيانوهاي رويال باشد و حتي اختلاف جزئي در وزن كليدها و برگشت آن‌ها (به حالت عادي، پس از زده‌شدن) نيز حفظ شود. اين تلاش به خلق مكانيزم كلاويه انحصاري GH (مخفف Graded Hammer) براي Clavinova منجر شد.
در طراحي GH حتي زمان‌بندي بسيار جزئي حركت و رفت ‌و برگشت چكش‌ها و دمپرها در پيانو آكوستيك رويال نيز به دقت مورد بررسي قرار گرفت و شبيه‌سازي شد. از اين رو حتي هنگام اجراي قطعات خيلي سريع و پيچيده هم اشكالي روي نمي‌دهد. اين مهم به مدد ابداع و استفاده از حسگر (Sensor) ويژه‌اي براي شبيه‌سازي عمل دمپرها امكان‌پذير شد. «حسگر دمپر» به‌عنوان سومين حسگر به دو قطعه مشابه قبلي در صفحه‌كليد GH افزوده شد و نسل جديد اين سيستم را به‌عنوان فناوري اختصاصي ياماها پديد آورد، كه GH3 نام گرفت (اكثر صفحه‌كليدهاي مشابهي كه توسط توليدكنندگان پيانوهاي ديجيتال مورد استفاده قرار مي‌گيرد، حداكثر داراي دو حسگر است.)
صفحه‌كليد GH3 تا به امروز همچنان در مدل‌هاي مختلف Clavinova مورد استفاده قرار مي‌گيرد و طي سال‌ها به محبوبيت ويژه‌اي در بين علاقمندان موسيقي در سراسر دنيا دست يافته است.
در يك كلام، با Clavinova مي‌توانيد به احساسي در نوازندگي پيانو دست يابيد كه جز با داشتن يك پيانو رويال به آن نخواهيد رسيد. ازجمله امكان نواختن سريع نت‌ها به‌صورت متوالي و تركيب و صدادهي نرم و ملايم، حتي بدون فشردن پدال دمپر.
تصویر صفحه‌كليد Clavinova همچون پيانوهاي آكوستيك ياماها، ساخته‌شده از چوب طبيعي (NW) است. الوارهاي بريده‌شده از مرغوب‌ترين درختان، كه طي فصول متمادي خشك و آماده بهره‌برداري شده است. تا ضمن جلوگيري از تغيير شكل، احساسي طبيعي و فوق‌العاده به سرانگشتان هنرمند بدهد. تصویر
---------------------------------------------------------------------------
[HIGHLIGHT=#ffffff]|:::::>{ به صبر مشكلات عالم همه را بگشاييد }<:::::[/HIGHLIGHT]|
---------------------------------------------------------------------------
behrang
مدیر کل
مدیر کل
پست: 8550
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۷, ۵:۱۵ ق.ظ
امتیاز: 1175
اولین ساز: Casio SA21
کیبرد فعلی: A5000 - EA7 - MODX
نرم افزار: MAGIX STUDIO 2022
زمينه تخصص: برنامه سازي كيبرد
تشکر کرده: 228 دفعه
تشکر شده: 265 دفعه

Yamaha CFIIIS

پست خوانده نشده

عکس Yamaha CFIIIS

تصویر
با کیفیت
لطفا از دکمه تشکر در گوشه پست استفاده کنید برای بالا رفتن امتیاز موضوع
آواتار کاربر
saeedmv
مدیر بخش تئوری موسیقی و پیانو
مدیر بخش تئوری موسیقی و پیانو
پست: 346
تاریخ عضویت: شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۹, ۱:۳۸ ب.ظ
امتیاز: 264
اولین ساز: Casio CT-700
کیبرد فعلی: Yamaha-Tyros2
کارت صوتی: M-Audio Fast Track P
میکروفون: Alctron-MC001
نرم افزار: Adobe Audition, Cubase
موبایل: iPhone 5S
زمينه تخصص: آهنگسازي حرفه اي
محل اقامت: تهران
تشکر کرده: 2 دفعه
تشکر شده: 7 دفعه

Yamaha CFIIIS

پست خوانده نشده

واقعاً عجب هیولاییه   >( :-s ​​​​​​​ 
Mama, she has taught me well
مامان به من خوب یاد داد
Told me when I was young
وقتی جوان بودم به من گفت
Son, your life’s an open book
پسرم، زندگیت مانند یک کتاب باز است
Don’t close it before it’s done
تا تمامش نکردی آن را نبند ...


موضوع جدید ارسال پست

بازگشت به “پیانو دیجیتال و کنترلر”

  • اطلاعات